مراحل ساخت نقشه راه توسعه شخصی

مراحل ساخت نقشه راه توسعه شخصی
نویسنده: سمیرا سعدی
فهرست
مقدمه
مراحل ساخت نقشه راه
مرحله 0. یک گذشته نگر از سال گذشته انجام دهید.
مرحله 1. تمرکز میان مدت را تنظیم کنید و اهداف سالانه خود را تعریف کنید.
مرحله 2. نقاط تمرکز توسعه خود را مشخص کنید.
مرحله 3. ساخت برنامه توسعه من
آموزش رسمی (کلاس یا آنلاین)
آموزش از صنعت و همسالان
مربیگری و یادگیری تجربی
مقدمه
فکر کنید الان شروع سال است.
برای من ، این زمانی است که من به آنچه در طی یک سال گذشته به دست آورده ام نگاه می کنم و اهدافم را به جلو می کشم.
درست مثل اینکه می خواهم استراتژی و نقشه راه را برای محصولات خود بنا کنم.
من در قبال این محصول موظف هستم و من مدیر این محصول هستم.
معتقدم ساختن یک استراتژی و نقشه راه برای خودمان ، به عنوان یک چشم انداز محصول در توسعه ، مهم است.
درست مثل یک محصول ، فرصتهای زیادی وجود دارد که می خواهم به کشف آنها بپردازم.
و بسیاری از شکاف ها را می خواهم ببندم ، اما زمان محدود است ، و همین طور بودجه.
بنابراین ، من باید تصمیم بگیرم و سرمایه گذاری خود را با دقت برنامه ریزی کنم ؛
من معتقدم که مورد بسیاری از مدیران محصول در آنجا وجود دارد.
مراحل ساخت نقشه راه
مرحله 0. یک گذشته نگر از سال گذشته انجام دهید.
من مطمئن هستم که این مفهوم جدیدی برای شما نیست .
با این حال ما تمایل داریم که از خود اندیشی و یادگیری از گذشته پرش کنیم.
لازم نیست یک پروسه طولانی باشد.
من فقط نگاهی گذرا به آنچه می توانم بدست آورم ، و آنچه را که من برنامه ریزی کرده ام اما در طول سال گذشته عملی نکرده ام ، نگاهی کوتاه می اندازم .
شما هم باید این مراحل را به همین ترتیب دنبال کنید.
شروع می کنم.
شما هم شبیه سازی و دنبال کنید.
از خودم می پرسم:
- از چیزهایی که سال گذشته به دست آوردم ، واقعاً به چه چیزی افتخار می کنم؟
- از چیزهایی که من نتوانستم به آن دست یابم ، امسال هنوز چه چیزی را می خواهم ببینم؟
سپس به دنبال عوامل موفقیت و موانعی هستم که در طول مسیر با آنها روبرو شدم.
من معمولاً موارد را یادداشت می کنم تا بتوانم بعداً وقتی اهداف خود را تعیین کردم دوباره برگردم و دوباره آنها را مرور کنم.
نکته: می توانید از ابزارهای آنلاین ، برای گرفتن افکار خود استفاده کنید.
مرحله 1. تمرکز میان مدت را تنظیم کنید و اهداف سالانه خود را تعریف کنید.

اگر به طور طبیعی کنجکاو و فرصت طلب هستید ، تمرکز ممکن است یک کار چالش برانگیز باشد.
من عاشق یادگیری چیزهای جدید هستم و با چیزهای مختلف آزمایش می کنم ؛
که ممکن است در موقعیت های خاص عالی باشد ، اما همچنین از فعالیت های اصلی من بسیار دور است.
مشکل این است که سرانجام ، من منابع زیادی را در خیلی جهات ، بدون دستاوردهای مهم در هر زمینه ای ، هدر می دهم و عزت نفس من رنج می برد.
با تعیین اهداف خود برای سال ، من همچنین قادر هستم سرمایه گذاری 80٪ ای را که می خواهم برای دستیابی به آنچه برای من مهمتر است تعیین کنم.
و سعی می کنم 20٪ را برای کنجکاوی خود آزاد کنم.
از نظر فرآیند تعیین هدف ، من معمولاً از خودم می پرسم:
- دستاوردهایی که در پایان امسال واقعاً باعث افتخار من خواهد شد چیست؟
- چرا این دستاورد خاص در 3 سال پس از این اهمیت دارد؟
در این مرحله ، ممکن است نیاز داشته باشم که یک هدف از اهداف خود را انجام دهم.
اگر من آنها را در میان دوره ای مهم نبینم ، آنها را بیرون می آورم.
پس از پاسخ به این سؤالات ، استراتژی میان مدت و تمرکز خود را برای سال مرور کردم و می توانم برای ساختن برنامه توسعه خود به مرحله بعدی بروم.
مرحله 2. نقاط تمرکز توسعه خود را مشخص کنید.

در مرحله بعد ، من می خواهم به مهارت های لازم برای رسیدن به اهدافم بپردازم.
برای این منظور دوست دارم از یک ابزار بسیار ساده به نام چرخ مربیگری استفاده کنم.
از نظر تصویری و پشتیبانی از تصمیم گیری بسیار آسان است و بسیار قدرتمند است.
در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است:
- ابتدا مهارت و مهارت هایی را که برای آرزوهای شما مهم هستند شناسایی کنید.
- من هر مهارت را در یک قطعه چرخ قرار می دهم ، همانطور که در مثال من در اینجا آمده است.
نکته: شما می توانید هر تعداد برش را به عنوان دلخواه به چرخ اضافه کنید ؛
اما اگر بالای 12 بروید ، ممکن است نیاز به اولویت بندی بعضی از آنها را بیرون بگذارید.
- هنگامی که با طوفان مغزی انجام کار می کنید، سطح فعلی مهارت خود را در هر مهارت در مقیاس 0 تا 10 ارزیابی کنید (0 مرکز چرخ است).
به عنوان مثال ، در ارتباطات ممکن است مهارتهای کاملی داشته باشید ؛
هنوز هم بعضی از پتانسیل های توسعه را می بیند ، بنابراین می توانید در این شرایط خودتان را با 7 ارزیابی کنید.
- حال این بار سطح تخصص مورد نظر خود را در هر زمینه ارزیابی کنید.
برای مثال ، برای ارتباطات ، می خواهم به دو نقطه بالاتر بروم ، به 9.
نکته: تعریف کنید که 9 برای شما چه معنایی خواهد داشت ، هنگام حرکت به 9 چه کاری رامی توانید بهتر انجام دهید .
پس از انجام این کار ، من یک بررسی کلی در مورد شکاف ها دارم.
می توانم تصمیم بگیرم که در کجا می خواهم تمرکز کنم .
و کدام یک بیشترین تأثیر را در موفقیت من دارند.
مرحله 3. ساخت برنامه توسعه من

با آمدن به این مرحله ، من می دانم که از الان در 1تا 3 سال هدف من چیست ؛
و یک بررسی اجمالی از شکافهایی که ممکن است برای رسیدن به آنجا لازم داشته باشم ، وجود دارد.
وقت آن است که فکر کنم چگونه توانستم مهارت های خود را به سطح بعدی برسانم.
مثلا من دوست دارم فعالیت های خود را متنوع کنم و سرمایه گذاری زمان و بودجه خود را در چند دسته قرار دهم.
شما هم دقیقا می بایست همین مراحل را برای ساخت و تنظیم برنامه شخصی خود اتخاذ کنید.
آموزش رسمی (کلاس یا آنلاین)
گذراندن یک دوره آموزشی رسمی ممکن است روشی بسیار کارآمد برای بدست آوردن یک بررسی اجمالی و ایجاد یک مدل تفکر پیرامون یک موضوع باشد.
به نظر من در 2 سناریو بسیار مفید است:
- باشروع یک موضوع کاملاً جدید برای ایجاد یک راهنمایی اولیه ودرک اینکه در کجا باید عمیقتر غواص شوم و به درک و شناخت بیشتری برسم.
- پس از به دست آوردن برخی یادگیری های تجربی که پراکنده هستند و می خواهم آنها را ساختار بندی کنم تا بتوانم به سوالات خاصی که از تجربه عملی به وجود آمده است پاسخ دهم.
این اولین ستون برنامه توسعه من است ، اما من با سرمایه گذاری ای که در اینجا انجام می دهم محتاط هستم.
یعنی اینکه سعی می کنم که تمام روندهای این مرحله را درست و منطقی و با تجربه انتخاب و در نهایت عملی کنم.
آموزش از صنعت و همسالان
این مرحله می تواند ، بسیاری از گزینه های یادگیری و بهبود مداوم ، مانند رویدادها ، ملاقات ها ، اجتماعات تمرین ، پادکست ها ، وبلاگ ها و غیره را در بر بگیرد.
که شما بسته به کار و فعالیت یا علاقه خود می توانید ازبین آنها برگزینید.
من معتقدم که این یک ستون بسیار مهم در برنامه توسعه شخصی من است ، به دلیل ارزش مداوم شما می توانید از همه تجربه های موجود در حوزه استفاده کنید.
مربیگری و یادگیری تجربی
یادگیری در آموزش و رویدادها باعث پیشرفت بسیار خوبی می شود اما هنوز به اندازه کافی عملی نیست.
ما باید واقعاً این دانش را عملی کنیم تا نتایج واقعی حاصل شود.
اینجاست که شما شخصاً بیشترین تلاش و انرژی را انجام داده و بیشترین مزایا را کسب می کنید.
اگر تازه وارد مدیریت محصول شده اید ، دریافت یک مربی برای پیشرفت شخصی شما ارزشمند است.
مربیان افرادی با تجربیات زیادی هستند که متعهد به کمک به دیگران در موفقیت هستند و این بخشی از پیشرفت شخصی آنها نیز است.
اگر هنوز یک مربی ندارید ، در سازمان خود یا حتی در شبکه گسترده تان افرادی را که حرفه ای و بزرگ می دانید ، جستجو کنید.
و با درخواست مربیگری به آنها نزدیک شوید.
برخی از این افراد از حمایت شما خوشحال می شوند و می توانید اهداف خود را با آنها در میان بگذارید.
تا بتوانید حالت کاری خوبی برای یادگیری تجربیات آنها پیدا کنید.
مربی گری
مربیگری فرمت دیگری است که به نظرم بسیار مفید است به خصوص وقتی که شما از قبل دانش خاصی دارید که می خواهید آنرا به کار بگیرید.
برخلاف مربی ، یک مربی لزوماً به شما پاسخ مستقیم یا بازخورد نمی دهد.
در عوض ، او از شما با سؤال هایی پشتیبانی خواهد کرد ، تا بتوانید اهداف خود را حتی بهتر تدوین کنید .
فرصتهایی را برای خود کشف کنید و گزینه های بسیاری را که ممکن است در جدول داشته باشید انتخاب کنید.
آنها همچنین با تصمیماتی که می گیرید ، شما را پاسخگو می دانند ، به گونه ای که تمرکز خود را حفظ کرده و اهداف خود را دنبال می کنید.
مربی لزوماً شخصیت متفاوتی نیست .
بعضی اوقات ممکن است مربی شما تصمیم بگیرد اگر شما معتقد هستید که جوابهای خود را دارید ، مربیگری کنید .
و این یک روش عالی برای ایجاد اعتماد به نفس و تبدیل دانش منفعلانه شما به نتایج واقعی است.
و سرانجام ، این یادگیری تجربی است که به شما کمک می کند حداکثر به عنوان یک حرفه ای پیشرفت کنید.
بنابراین ، اگر در حال حاضر لیست راه های آماده سازی و یادگیری خود را از یک آموزش ، رویداد و یا تبادل همسالان که اخیراً در آن شرکت کرده اید ، دارید منتظر نمانید.
همین امروز یکی را انتخاب کنید و آن را امتحان کنید.
دیدگاهتان را بنویسید