شش مرحله برای مدیریت موثر در تغییر سازمانی

6 مرحله برای مدیریت موثر در تغییر سازمانی
نویسنده: سمیرا سعدی
فهرست
مقدمه
مدیریت تغییر سازمانی مؤثر چیست؟
مراحل تغییر مدیریت سازمانی
1. تغییر را به روشنی تعریف کنید و آن را با اهداف تجاری تراز کنید.
2. تأثیرات و افراد آسیب دیده را تعیین کنید.
3. یک استراتژی ارتباطی ایجاد کنید.
4. آموزش موثری ارائه دهید.
5. اجرای یک ساختار پشتیبانی.
6. فرایند تغییر را اندازه گیری کنید.
مقدمه
با توجه به تحولات دنیای اخیر که همه چیز دستخوش تغییر شده، امروزه مراحل مدیریت موثر در تغییر سازمانی در سازمان بسیار حائز اهمیت است. امروزه اکثر سازمان ها در شرایطی که شتابان به محیط کسب و کارهای سریع خارجی ، اقتصادهای محلی و جهانی و پیشرفت فناوری پاسخ می دهند ، در حالت شارژ ثابت قرار دارند. این بدان معنی است که فرآیندها ، سیستم ها و استراتژی های محل کار باید بطور مداوم تغییر کرده و تکامل یابند تا یک سازمان همچنان رقابتی باقی بماند.
یکی از نکات بسیار مهم برای تغییر سازمانی آشنایی با مراحل مدیریت موثر در تغییر سازمانی است، تغییر بر مهمترین دارایی شما در سازمان، یعنی افراد شما تأثیر می گذارد. از دست دادن کارمندان به دلیل هزینه های استخدامی مرتبط و زمان افزایش سرعت کارمندان جدید پرهزینه است. هربار که یک کارمند از در بیرون می رود ، دانش صمیمی و ضروری کسب و کار شما با آنها کنار می رود. و این مساله ای است که سازمان ها باید به آن توجه زیادی داشته باشند.
مدیریت تغییر سازمانی مؤثر چیست؟
یک برنامه مدیریت تغییر می تواند از یک انتقال راحت پشتیبانی کند و اطمینان حاصل کند که کارکنان شما از طریق مسیر تغییر راهنمایی می شوند. واقعیت وحشتناک این است که به دلیل نگرش منفی کارکنان و رفتارهای مدیریتی غیرمولد ، تقریباً 70 درصد ابتکارات تغییراتی از بین می روند. با استفاده از خدمات یک مشاور تغییر مدیریت حرفه ای می توانید 30 درصد برنده شوید.
مراحل تغییر مدیریت سازمانی
در این مقاله ، شش مرحله اصلی برای مدیریت مؤثر در تغییر سازمان را ارائه می دهیم.
1. تغییر را به روشنی تعریف کنید و آن را با اهداف تجاری تراز کنید.
به نظر می رسد آشکار است اما بسیاری از سازمان ها این اولین قدم اساسی را از دست می دهند. این یک مورد اساسی و لازم برای ایجاد تغییر است و انجام یک بررسی انتقادی در برابر اهداف سازمانی و اهداف عملکرد برای اطمینان از تغییر ، کار شما را در جهت صحیح استراتژیک ، مالی و اخلاقی انجام خواهد داد. این مرحله همچنین می تواند به شما کمک کند تا مقدار تغییر را تعیین کنید ، که تلاش و ورودی هایی را که باید سرمایه گذاری کنید کمیت می کند.
سؤالات کلیدی:
• چه چیزی را باید تغییر دهیم؟
• چرا این تغییر لازم است؟
2. تأثیرات و افراد آسیب دیده را تعیین کنید.
هنگامی که شما دقیقاً می دانید که می خواهید به چه چیزی برسید و چرا ، باید تأثیرات تغییر را در سطوح مختلف سازمانی مشخص کنید. تأثیر هر واحد تجاری و چگونگی آبشار آن از طریق ساختار سازمانی به فرد را مرور کنید. این اطلاعات شروع به شکل گیری طرح می کند تا جایی که آموزش و پشتیبانی بیشترین نیاز را برای کاهش تأثیرات دارد.
سؤالات کلیدی:
• تأثیر تغییرات چیست؟
• چه کسی در عملکرد تغییر بیشترین تأثیر را دریافت خواهد داشت؟
• چگونه تغییر دریافت می شود؟
3. یک استراتژی ارتباطی ایجاد کنید.
اگرچه همه کارمندان باید در سفر تغییر گام بردارند ، دو مرحله اول آن دسته از کارمندان را نشان می دهد که شما کاملاً باید تغییر را به آنها ارتباط دهید. مؤثرترین وسیله ارتباطی را برای گروه یا فردی تعیین کنید که آنها را به سمت سوار می کند. استراتژی ارتباطی باید حاوی یک جدول زمانی برای چگونگی برقراری ارتباط تدریجی ، پیام های کلیدی و کانال های ارتباطی و رسانه هایی باشد که شما قصد استفاده از آنها را دارید.
سؤالات کلیدی:
• چگونه تغییر ایجاد خواهد شد؟
• چگونه بازخورد مدیریت می شود؟
4. آموزش موثری ارائه دهید.
با پیام تغییر در فضای باز ، مهم است که افراد شما بدانند که با آموزش ، ساختاری یا غیررسمی ، آموزش مهارتها و دانش موردنیاز برای کارآمدی کار با اجرای این تغییر را آموزش خواهند داد. آموزش می تواند شامل مجموعه ای از ماژول های آنلاین یادگیری میکرو ، یا یک رویکرد یادگیری ترکیبی باشد که شامل جلسات آموزش چهره به چهره یا مربیگری و مربیگری در محل کار باشد.
سؤالات اصلی:
• برای دستیابی به نتایج کسب و کار چه رفتارها و مهارت هایی لازم است؟
• چه روش های در ارائه آموزش موثرترین خواهد بود؟
5. اجرای یک ساختار پشتیبانی.
ارائه یک ساختار پشتیبانی برای کمک به کارکنان در تنظیم عاطفی و عملی در تغییر و ایجاد مهارت در رفتارها و مهارتهای فنی لازم برای دستیابی به نتایج مطلوب تجاری ضروری است. برخی از تغییرات می توانند منجر به ایجاد افزونگی یا تغییر ساختار شوند ، بنابراین می توانید برای کمک به افرادی که از اوضاع استفاده می کنند ، پشتیبانی از جمله خدمات مشاوره را در نظر بگیرید. برای کمک به کارکنان برای تغییر در نحوه انجام یک نقش ، یک مربیگری یا یک سیاست درهای باز با مدیریت برای پرسیدن سؤالاتی که در هنگام بروز آنها ایجاد می شود لازم است.
سؤالات کلیدی:
• پشتیبانی مورد نیاز بیشتر از کجاست؟
• کدام نوع پشتیبانی مؤثرتر است؟
6. فرایند تغییر را اندازه گیری کنید.
در طی فرآیند مدیریت تغییر ، باید ساختاری ایجاد شود تا تأثیر فعالیت تجاری در این تغییرات را اندازه گیری کند و اطمینان حاصل کند که فرصت های تقویت برای ایجاد سودآوری وجود دارد. شما همچنین باید برنامه مدیریت تغییر خود را ارزیابی کنید تا اثربخشی آن را تعیین کرده و هر درس آموخته شده را مستند سازید.
سؤالات کلیدی:
• آیا این تغییر در دستیابی به اهداف تجاری کمک کرده است؟
• آیا روند مدیریت تغییر موفقیت آمیز بود؟
• چه کاری می توانست متفاوت باشد؟
دیدگاهتان را بنویسید